ESPAI PSICO·EDUCA, AutoestimaPsi
L‘educació dels joves i les experiències que puguin afectar negativament el seu desenvolupament personal formen part de les preocupacions permanents de la
població i de les administracions públiques. Però al llarg dels últims anys sembla que s’ha enregistrat una intensificació d’aquests sentiments. En tot cas, les darreres
edicions de l’Enquesta de seguretat pública de Catalunya i de l’Enquesta de victimització de Barcelona han situat tant l’educació com els comportaments problemàtics
de la gent jove entre els assumptes que més preocupen els ciutadans.
Les dades disponibles recorden, doncs, la necessitat de reforçar l’educació en valors i normes. I plantegen també la necessitat de conèixer amb més precisió els fets
contraris a la convivència que es produeixen entre l’alumnat, amb l’objecte de diagnosticar correctament els problemes i dissenyar els instruments d’intervenció més
adequats.
La família, l’ Institut i els amics i amigues, configuren l’espai en què es mouen els nostres nois i noies en aquesta etapa de la seva vida, l’Adolescència.
Cadascun d’aquests àmbits té una funció pròpia que no podem delegar ni substituir. La convivència genera, naturalment, situacions diverses, unes d’alegres i altres de
tristes, i crisis, algunes de previsibles i altres totalment imprevisibles...
Després de tants anys compartint espais, situacions i moments amb les noies sorgeix la idea de realitzar aquest projecte. Durant aquests anys
adolescents, passen per alguns moments angoixants que no saben com gestionar, no s’agraden i/o no agraden, no les entenen ni s’entenen. Moltes
perden el grup de referència de primària, es senten soles i perdudes, algunes comencen a relacionar-se amb nois, sovint més grans i accepten de bon
grau provar noves experiències, tot per sentir-se i que la sentin, pel sentiment de pertinença a un grup d’iguals.
Saber dir que no, relacionar-se amb els altres, estimar-se i valorar-se són aspectes que calen treballar amb les nostres adolescents fent una tasca
preventiva, psico educativa.
Hem dissenyat un espai fora de l’àmbit educatiu i terapèutic, on les noies de 12 a 14 anys puguin expressar realment les seves necessitats i
dificultats. Vull facilitar, intercanviar i generar dinàmiques entre les joven adolescents, aportant estratègies, tècniques i tàctiques
per millorar la seva autoestima, les habilitats comunicatives i de relació amb els altres...
![]() |
Strategia·Psi &SpaiPsico·Educa |