ESPAI PSICO·EDUCA, AutoestimaPsi


L‘educació dels joves i les experiències que puguin afectar negativament el seu desenvolupament personal formen part de les preocupacions permanents de la població i de les administracions públiques. Però al llarg dels últims anys sembla que s’ha enregistrat una intensificació d’aquests sentiments. En tot cas, les darreres edicions de l’Enquesta de seguretat pública de Catalunya i de lEnquesta de victimització de Barcelona han situat tant l’educació com els comportaments problemàtics de la gent jove entre els assumptes que més preocupen els ciutadans.
Les dades disponibles recorden, doncs, la necessitat de reforçar l’educació en valors i normes. I plantegen també la necessitat de conèixer amb més precisió els fets contraris a la convivència que es produeixen entre l’alumnat, amb l’objecte de diagnosticar correctament els problemes i dissenyar els instruments d’intervenció més adequats.



La família, l’ Institut i els amics i amigues, configuren l’espai en què es mouen els nostres nois i noies en aquesta etapa de la seva vida, l’Adolescència.

Cadascun d’aquests àmbits té una funció pròpia que no podem delegar ni substituir. La convivència genera, naturalment, situacions diverses, unes d’alegres i altres de tristes, i crisis, algunes de previsibles i altres totalment imprevisibles...



Després de tants anys compartint espais, situacions i moments amb les noies sorgeix la idea de realitzar aquest projecte. Durant aquests anys adolescents, passen per alguns moments angoixants que no saben com gestionar, no s’agraden i/o no agraden, no les entenen ni s’entenen. Moltes perden el grup de referència de primària, es senten soles i perdudes, algunes comencen a relacionar-se amb nois, sovint més grans i accepten de bon grau provar noves experiències, tot per sentir-se i que la sentin, pel sentiment de pertinença a un grup d’iguals.
Saber dir que no, relacionar-se amb els altres, estimar-se i valorar-se són aspectes que calen treballar amb les nostres adolescents fent una tasca preventiva, psico educativa.



Hem dissenyat un espai fora de l’àmbit educatiu i terapèutic, on les noies de 12 a 14 anys puguin expressar realment les seves necessitats i dificultats. Vull facilitar, intercanviar i generar dinàmiques entre les joven adolescents, aportant estratègies, tècniques i tàctiques per millorar la seva autoestima, les habilitats comunicatives i de relació amb els altres... 
Strategia·Psi  &SpaiPsico·Educa

Entrades populars