Strategia·Psi "Fem"
Psicoteràpia individual:
Per a n@ns i adolescents realitzem el diagnòstic i tractament, ajudem al pacient a resoldre els
seus símptomes.
Psicoteràpia familiar:
Realitzem el diagnòstic i tractament familiar, quan el pacient són tots
junts, no es poden resoldre els símptomes sense la intervenció familiar.
Orientació Familiar:
Realitzem prevenció, assessorament i tractament
terapèutic, amb tècniques, eines i estratègies encaminades a enfortir les
capacitats evidents o latents que tenen com a objectiu l’enfortiment dels
vincles que uneixen als membres d’un mateix sistema familiar.
Mediació:
Els
principis bàsics són, la voluntarietat, la confidencialitat, la neutralitat i
la imparcialitat de les mediadores. Quan hi ha menors, PROTEGIR l'interès del/s
menor/s. No és un objectiu de les mediadores tractar a totes les parts per igual,
sinó equilibrar i mirar les necessitats
de cadascuna.
Peritatges Judicials:
Oferim una avaluació individual i
exhaustiva de les diferents parts implicades en situació de separació-divorci,
així valorem als menors i als progenitors amb la finalitat de redactar un
informe pericial que serveixi pe a reforçar la sol.licitut de guarda i custòdia
d’un dels pares en un procés judicial. En alguns casos, és necessari la
presència del pèrit en el mateix procediment amb la finalitat de ratificar
l’informe.
TALLERS
Formació per a pares i mares, escoles i Institus
Sensibilitzar respecte a la dinàmica
relacional familiar,
Prevenció d’hàbits o conductes de risc per a la salut emocional i el desenvolupament social dels nens,nenes i adolescents.
Fomentar la parentalitat positiva com funció familiar amb la possibilitat de complementar la pròpia teràpia amb Tallers per a pares i mares.
Afavorir l’oportunitat creativa per a què els individus i les famílies re·construeixin la seva història vital i adoptin estils de vida més saludables.
Promocionar i optimitzar les capacitats d’auto ajuda i ajuda mútua, de manera que desprès de la intervenció terapèutica siguin més autònoms i menys dependents.
Prevenció d’hàbits o conductes de risc per a la salut emocional i el desenvolupament social dels nens,nenes i adolescents.
Fomentar la parentalitat positiva com funció familiar amb la possibilitat de complementar la pròpia teràpia amb Tallers per a pares i mares.
Afavorir l’oportunitat creativa per a què els individus i les famílies re·construeixin la seva història vital i adoptin estils de vida més saludables.
Promocionar i optimitzar les capacitats d’auto ajuda i ajuda mútua, de manera que desprès de la intervenció terapèutica siguin més autònoms i menys dependents.
Senyalar que aquestes actuacions són
realitzades amb una metodologia de treball interdisciplinari,
col·laborant i coordinant-nos amb altres serveis i suports externs, així com assegurant la
confidencialitat i privacitat del nostre
client. (PROTECCIÓ DE DADES)
Espai Psico·Educa, es crea per la necessitat
que tenim els pares, n@ns i adolescents de trobar un equilibri en l’àmbit de
les activitats extra escolars de caire Psico·Educatiu. Generalment trobem al
nostre abast molts espais per fer reforç, deures i treballar desde els
continguts mínims. Però, per què no rendeixen més?
Són n@ns i adolescents amb les seves emocions, personalitat, influència
de l’entorn social, habilitats i debilitats; estem acostumats a treballar desde
la col·lectivitat, mesurant desde la comparació amb els altres.
Volem treballar desde la diferència, la “individualitat en el grup” potenciant les habilitats i a
partir de fomentar l’autoestima, la seguretat de que es pot, que tothom
no aprèn de la mateixa manera i que ningú pot
arribar a aprendre tot el que hi ha per aprendre, incentivar i motivar
per un aprenentatge eficaç....
Saps quines són les habilitats dels teus fills i com desenvolupar-les?
Descobrir quines
són les seves habilitats: què els motiva? Tipus d’intel·ligència
predominant
Desenvolupar aquesta/es
habilitat/ts: descobrir i aprendre habilitats de comunicació, interacció, matemàtica
i lectura, claus socials per poder sobreviure emocional i laboralment en
l’etapa adulta.
Treballar i Incentivar l’aprenentatge a nivell cognitiu, afectiu, comunicatiu i social, treure el millor de cadascú a partir de les seves potencialitats.
Adequar l’estil d’aprenentatge de manera particular atenent a les necessitats, habilitats i potencialitat de cada persona.
Dissenyar l’estrategia metodològica adequada, motivadora, integradora i creativa.
Potenciar a cada un/a les seves capacitats al màxim, l’alumne és el creador/protagonista del seu estil i metodologia.
Motivar als estudiants i dinamitzar l’experiència d’aprenentatge: Aprendre a Aprendre, metodologia pròpia de treball, adaptació a cada cas particular.
Guiar però no fer per ells. Conduir l’acció, permetre adquirir una visió de la realitat que superi els límits i l’apropi al coneixement i al potencial creatiu activant altres intel.ligències no tan desenvolupades.
Augmentar l’autoestima, desenvolupar habilitats socials, comunicatives, resolució de problemes, presa de decisions, millorar conductes.
Treballar i Incentivar l’aprenentatge a nivell cognitiu, afectiu, comunicatiu i social, treure el millor de cadascú a partir de les seves potencialitats.
Adequar l’estil d’aprenentatge de manera particular atenent a les necessitats, habilitats i potencialitat de cada persona.
Dissenyar l’estrategia metodològica adequada, motivadora, integradora i creativa.
Potenciar a cada un/a les seves capacitats al màxim, l’alumne és el creador/protagonista del seu estil i metodologia.
Motivar als estudiants i dinamitzar l’experiència d’aprenentatge: Aprendre a Aprendre, metodologia pròpia de treball, adaptació a cada cas particular.
Guiar però no fer per ells. Conduir l’acció, permetre adquirir una visió de la realitat que superi els límits i l’apropi al coneixement i al potencial creatiu activant altres intel.ligències no tan desenvolupades.
Augmentar l’autoestima, desenvolupar habilitats socials, comunicatives, resolució de problemes, presa de decisions, millorar conductes.