Strategia·Psi "Fem"


Psicoteràpia individual:
Per a n@ns i adolescents realitzem el diagnòstic i tractament, ajudem al pacient a resoldre els seus símptomes.

Psicoteràpia familiar:
Realitzem el diagnòstic i tractament familiar, quan el pacient són tots junts, no es poden resoldre els símptomes sense la intervenció familiar.

Orientació Familiar:
Realitzem prevenció, assessorament i tractament terapèutic, amb tècniques, eines i estratègies encaminades a enfortir les capacitats evidents o latents que tenen com a objectiu l’enfortiment dels vincles que uneixen als membres d’un mateix sistema familiar.

Mediació:
Els principis bàsics són, la voluntarietat, la confidencialitat, la neutralitat i la imparcialitat de les mediadores. Quan hi ha menors, PROTEGIR l'interès del/s menor/s. No és un objectiu de les mediadores tractar a totes les parts per igual, sinó equilibrar i mirar les  necessitats de cadascuna.

Peritatges Judicials:

Oferim una avaluació individual i exhaustiva de les diferents parts implicades en situació de separació-divorci, així valorem als menors i als progenitors amb la finalitat de redactar un informe pericial que serveixi pe a reforçar la sol.licitut de guarda i custòdia d’un dels pares en un procés judicial. En alguns casos, és necessari la presència del pèrit en el mateix procediment amb la finalitat de ratificar l’informe.

TALLERS
Formació per a pares i mares, escoles i Institus
 Sensibilitzar respecte a la dinàmica relacional familiar,
 Prevenció d’hàbits o conductes de risc per a la salut emocional i el desenvolupament social dels nens,nenes i adolescents.
Fomentar la parentalitat positiva com funció familiar amb la possibilitat de complementar la pròpia teràpia amb Tallers per a pares i mares.
Afavorir l’oportunitat creativa per a què els individus i les famílies re·construeixin la seva història vital i adoptin estils de vida més saludables.
Promocionar i optimitzar les capacitats d’auto ajuda i ajuda mútua, de manera que desprès de la intervenció terapèutica siguin més autònoms i menys dependents.   

Senyalar que aquestes actuacions són realitzades amb una metodologia de treball interdisciplinari, col·laborant i coordinant-nos amb altres serveis i suports externs, així com assegurant la confidencialitat i privacitat del nostre client. (PROTECCIÓ DE DADES)

Espai Psico·Educa, es crea per la necessitat que tenim els pares, n@ns i adolescents de trobar un equilibri en l’àmbit de les activitats extra escolars de caire Psico·Educatiu. Generalment trobem al nostre abast molts espais per fer reforç, deures i treballar desde els continguts mínims. Però, per què no rendeixen més?

Són n@ns i adolescents amb les seves emocions, personalitat, influència de l’entorn social, habilitats i debilitats; estem acostumats a treballar desde la col·lectivitat, mesurant desde la comparació amb els altres.

Volem treballar desde la diferència, la “individualitat en el gruppotenciant les habilitats i a partir de fomentar l’autoestima, la seguretat de que es pot, que tothom no aprèn de la mateixa manera i que ningú pot  arribar a aprendre tot el que hi ha per aprendre, incentivar i motivar per un aprenentatge eficaç....

Saps quines són les habilitats dels teus fills i com desenvolupar-les?

  Descobrir quines són les seves habilitats: què els motiva? Tipus d’intel·ligència predominant

Desenvolupar aquesta/es habilitat/ts: descobrir i aprendre habilitats de comunicació, interacció, matemàtica i lectura, claus socials per poder sobreviure emocional i laboralment en l’etapa adulta. 
Treballar i Incentivar  l’aprenentatge a nivell cognitiu, afectiu, comunicatiu i social, treure el millor de cadascú a partir de les seves potencialitats. 

Adequar l’estil d’aprenentatge de manera particular atenent a les necessitats, habilitats i potencialitat de cada persona.

Dissenyar l’estrategia metodològica adequada, motivadora, integradora i creativa.

Potenciar a cada un/a les seves capacitats al màxim, l’alumne és el creador/protagonista del seu estil i metodologia. 

  Motivar als estudiants i dinamitzar l’experiència d’aprenentatge: Aprendre a Aprendre, metodologia pròpia de treball, adaptació a cada cas particular.

Guiar però no fer per ells. Conduir l’acció, permetre adquirir una visió de la realitat que superi els límits i l’apropi al coneixement i al potencial creatiu activant altres intel.ligències no tan desenvolupades.

 Augmentar l’autoestima, desenvolupar habilitats socials, comunicatives, resolució de problemes, presa de decisions, millorar conductes.


Entrades populars